dilluns, 17 de març del 2008

L'EVOLUCIÓ DEL SECTOR

L'industria de les arts grafiques, atravesa per una etapa de reestructuració, marcada per un escenari tecnológic en continua evolució i un progessiu increment del grau de concentració de la oferta, caracteritzat pel cesament d’activitats d’empreses no rentables, i les operacións de fusió i adquisició d’empreses per part dels grans grups.

L’asociacionime, surgeix com una oportunitat per a que les pymes reforcin la seva posició negociador i obtinguin una major capacitat financera i fortalesa comercial per accedir a clients i comandes de major tamany, i així ampliar la seva gama.

El valor de la producció a les indústries, es reparteix de la següent forma:

39 % per fulletons i impresos promocionals
20 % per a publicacions periódiques
13 % per a llibres
10 % per a envasos i embalatges
18 % per a altres materials grafics

Les noves tecnologies han fet més accessibles els mercats locals pels grans operadors nacionals, elevant el grau de competència en aquest àmbits, a cotes inasolibles per a moltes petites empreses.