dimarts, 9 de febrer del 2010

RE-IMAGINA

“Ens trobem a l’edat de l’astúcia, la rapidesa i la sorpresa”

En un mercat en el que tot sembla que sigui inestable, és inevitable reacoplar-se constantment. Segons Tom Peters, els paràmetres per prendre les decisions, no es troben entre les pagines dels llibres de management, sinó que s’ha de buscar entre els de gènere de ciència ficció. Una de les seves màximes és deleitar-se amb el caos, ja que argumenta que tot desordre amaga un missatge; i a molts de nosaltres, l’experiència ens ho ha demostrat en més d’una vegada.

No para de créixer el nombre d’empreses sensibilitzades amb la innovació, conscients de traduir idees ens nous llançaments (s’estableixen processos ordenats per gestionar i fixar objectius, feines, persones, responsabilitats ... )

És molt important la detecció d’una oportunitat i seguir el seu procés fins a la seva implantació, o l’arribada d’un producte al mercat; però moltes vegades no tenim clar com implantar processos veritablement eficaços que permetin guanyar en competitivitat, lligats als objectius que marqui l’estratègia.

Re-imagina és el concepte de Peters per superar la volatilitat del mercat. Explica que quant estem immersos en la incertesa i tot i així un no s’arrisca, possiblement un s’estigui equivocant, ja que el secret per arribarà a l’èxit, és el propi fracàs. Com bé sabem, només els que se la juguen tenen més possibilitats d’aconseguir l’èxit, respecte els que no ho fan.

Entre els principals enemics, hi ha la burocràcia, ja que tenim la mentalitat immersa en ella. Peters avala l’estructura flexible i aposta per donar pas a experimentar amb idees creatives que moltes vegades puguin sorgir o es sustentin d’un simple impuls mínimament reflexionat.

El llibre s’estructura en 8 parts:

· Nou context

Ens trobem en una baralla sense regles ¿Que podem fer?

· Noves tecnologies

S’ha acabat el treballador de “coll blanc” tal i com el coneixem, és hora de divertir-se.

El servei web ho és tot

El somni del client és l’estalvi i la immediatesa

· Nou valor

Som com a treballadors, un gasto general?

Algú qui es defineix com centre de cost?

O bé com algú qui aporta valor a una feina?

Per ser líders al mercat hem d’aportar solucions i serveis.

· Brand New

Comoditat, calidesa, bellesa, confiança ... tot és molt Cool, però el més important és l’experiència.

¿Estem llestos per entrar a formar part del negoci ideal?

· Nous mercats

El mercat canvia, les dones cada vegada tenen més pes, la població envelleix, la gent es torna exigent ...

· Nous treballs

Una feina té un principi i un final, però la qualitat de servei, que són les prestacions que es donen pel camí, cada vegada es valora de forma més significativa.

· Noves persones

Hem de trobar noves formes d’afegir valor a les feines, i per tant hem de ser creatius.

· Nou mandat

La innovació és fàcil, si anem amb una persona avorrida, ens tornarem avorrits, si anem amb un friki, ens tornarem frikis ... per tal de motivar i incentivar la innovació i la creativitat, s’ha de promoure des del alts càrrecs.

A tall d’anècdota amb breus comentaris, he posat una pinzellada de punts curiosos sobre els capítols del llibre, on es pot veure la forma de plantejar-se per part de Peters diversos aspectes significatius de cada empresa. Tindrà raó o no, però és una altra visió diferent, però a la vegada interessant.

Tot estar inventat? Aquesta frase és un tòpic, potser real o no, però la veritat és que s’ha de saber transmetre les coses i vendre les idees per tal d’estar en qualitat d’excepcionalitat.

Una nova forma d’entendre i veure les coses, un canvi de mentalitat respecte el passat ... ja ho deia Darwin al seu dia fa anys “adaptar-se o morir”